sunnuntai 28. helmikuuta 2010

Kahelia menoa!

On se meno aika kahelia, kun ei edes bloggaamaan ehdi! Olen osallistunut Ravelryn kahelipalstan vahelikaihtoon. Oman paketin sain matkaan vihdoin tällä viikolla ja alkuviikosta postilaatikossa oli myös paketti minulle. Ja olikin sitten aivan upea paketti. Lisäksi olen ehtinyt myös kutomaan ja valmistuneitakin on muutamia. Ei ihan hukkaan siis ole mennyt helmikuu, vaikka muuten tästä kuusta päällimmäisenä onkin mielessä vain sairastelut...

Mutta mistä sitä aloittais? Jos vaikka niistä vaihdoista. Ja ensin se minun lähettämä paketti, joka on mielestäni aika vaatimaton, kun vertaa esim. saamaani pakettiin...
Matkaan lähti siis muumeja. Parini oli Paitsyli.
Ja laatikon sisällä oli kaksi kerää Camino Alpacaa, lyhyet sukkapuikot, virkkuukoukku, jossa on valo (se paketin kaheliosuus), silmukkamerkkejä, suklaata...
Ja teetä sekä tarroja. Ja on siellä vielä sellainen suklaalakupötkyläkin jossain.. Siinäpä ne tais ollakin?

Ja sitten se, mitä itse sain. Parini oli Stricker Saksanmaalta ja sisältö oli aivan ihana.
Ja paketissa oli siis kolmea erilaista sukkalankaa. Opalin aivan ihanaa oranssin kirjavaa ja sitten minulle uusia tuttavuuksia eli Hot Socks Rainbow ja Mau-lankaa. Lisäksi oli kaksi lehteä. Verenan kevätnumero ja sukkanumero, joka on aivan ihana!
Lisäksi oli teetä, suklaata ja kolme kasvonaamiota, joista yksi sisälsi suklaata ja yksi kultaa. Yksi oli muistaakseni mansikka..

Lapsi omi yllätysyllätys tuon Prinzessin Lillifeen ja Hello Kittyn, mutta oli varmaan tarkoitettukin niin ;) Hihkui innoissaan niistä.

Mutta jatketaan.
Kummipoika täytti 7vuotta ja tein villasukat. Tosin eivät ehtineet synttäriksi vaan vasta viikko jälkikäteen.

Malli on ihan perussukka, koko noin 34 ja lankana 7 veljestä. Puikot kokoa 3,75mm. Mallijalat ovat tyttäreni.

Sain kahelivaihdossa myös aivan ihanan ohjeen. Olin pitkään haaveillut tästä Mustikka-pipon ohjeesta ja toiveeni toteutui. Itse kun en ole hankkinyt Paypalia vieläkään (enkä hanki) niin useimmat maksulliset ohjeet jäävät hankkimatta. Toki suomalaisten suunnittelijoiden kanssa voisi olla yhteyksissä ja kysellä, olisiko muita tapoja maksaa ohje.. Mutta toistaiseksi olen pyrkinyt välttämään sitäkin, koska kohta minulla olisi kasa ohjeita eikä kuitenkaan aikaa ;)


Mutta siis ohje on Suvi Simolan Mustikka (ravelry). Lankana oli kaapissa hyvin marinoitunut Lana Grossan Superlana. Olen ostanut tämän Saksasta Dortmundista vuonna jotain, oliskohan 2007? Lanka on 100% merinoa ja aivan ihanan pehmeää. Puikot olivat 4mm addit, tein magic loopilla ja se toimi pipossakin hienosti. Nyt sitten keskustellaan tyttären kanssa, kummalle tämä on.. Parempia kuvia, kunhan lapsi toipuu malliksi.

Tässäpä kaikki tällä kertaa!

Ps. Olin Tuulian paitapajassa viikko sitten, siitä joskus enempi, kun ehdin!

Ei kommentteja: