torstai 24. helmikuuta 2011

Lisää sukkia

Jep, sukkia taas kerran!

Tosin tällä kertaa vain yksi pari on ennättänyt valmiiksi asti.



Kyseessä on Serpentine Socks kirjasta Socks from the toe up, Wendy D. Johnson.
Puikot on 2,75mm knit pron 100cm pitkät pyöröt, varpaista aloitus ja kaksi sukkaa kerrallaan magic loopilla. Aloitus ollut 20. päivä helmikuuta ja tänään sain valmiiksi. Lankana on joku Nalle, vyöte oli jo kadonnut..

Kuvio hukkuu kieltämättä tuohon raidoittuvana lankaan.. Mutta kivat tuli silti, mun mielestä. Näiden piti lähteä siskolle synttärilahjaksi, mutta nyt arvon, että kehtaanko kuitenkaan.. Raidat menee miten sattuu, vaikka varpaista aloittaessa raidoitus täsmäsi aluksi aika hyvin, heittoa oli vain muutama silmukka. Kantapään kohdalla heittoa on jo monta kerrosta...
Sen lisäksi sukat on mulle just sopivat ja siskolle sais olla pienemmät. Pitäisinkö siis nämä itse ja tekisin siskolle toiset?

Kantapäässä oli mulle jälleen uusi tapa. Nimi on "Gusset heel", eikä ole mitään tietoa, onko sille joku suomalainen nimitys. Saati, että kuin yleinen tämä on. Minä kun en ole koskaan perehtynyt erilaisiin tekniikoihin tehdä kantapäätä.. Olen usein tehnyt sen, mikä ohjeessa lukee. Tämä oli erilaisen näköinen, mutta istuu jalkaan tosi hyvin. Voisin ehdottomasti tehdä toisetkin samalla tekniikalla.

2 kommenttia:

Anonyymi kirjoitti...

nii mut ei mulla oo pienempi jalka ;)

JaaPa kirjoitti...

No ei, mutta ne ei olekaan sulle. Sulla on niin iso jättikoipi, ettei nuo ees mahtuis! ;)